Staircase to the moon en de laatste loodjes

30 juli 2012 - Perth, Australië

Aangezien we nog altijd de camper niet hebben verkocht en het verder naar Perth steeds kouder wordt, hebben we besloten terug naar Broome te rijden. Een heel stuk omhoog, maar veel warmer. Onderweg hebben we op de rest areas nog een vuuetje gemaakt waar we 's avonds rond konden zitten. Echt heerlijk, dit is kamperen!In Broome zijn we elke dag naar het strand gegaan. Heerlijk! De camper ergens parkeren op het strand, weg van al de drukte en dan genieten. Wat zonnen, voetballen, volleyballen, strandwandelingen maken,... Bovendien is het een aantal dagen hoogtij. De zee komt dan hoger dan 9 meter en het strand wordt dan afgesloten op bepaalde uren. Als je daarvoor niet het strand bent opgereden heb je pech. Het kwam dus wel eens voor dat we om 9 uur al op het strand waren. Lekker ontbijten in de stoeltjes op het strand. Het leuke was ook dat er dan geen auto's meer opreden. Heel rustig dus. De zee kwam dan ook heel hoog te staan. Zelfs zo hoog dat we  maar 10 cm van het water af zaten! De eerste keer hadden we schrik dat de camper in het water zou staan, maar dat is gelukkig niet het geval geweest. We hebben ook de auto nog voor onderhoud binnen gedaan. We hebben ook wel wat tijd in de bieb door gebracht want ondertussen hadden we ook enkele geïnteresseerden in de camper. We zijn ook naar enkele marktjes geweest en hebben het fenomeen 'staircase to the moon' kunnen meemaken. Hierbij is het eerst pikkedonker als de zon is onder gegaan. De maan komt dan op een tijdstip van achter het water op. Een beetje een maansopkomst ipv zonsopkomst. De reflectie van het maanlicht op het laagstaande water geeft een trappeneffect naar de maan toe. Echt heel mooi om te zien met al die prachtige wisselende kleuren!!

Nadat de camper terug in orde was (we hebben nog wat riemen moeten laten vervangen) hebben we besloten om nog een paar dagen in Broome te blijven en daarna al terug richting Perth te rijden. Voordat we dat hebben gedaan zijn we in Broome nog eens naar het ziekenhuis moeten gaan voor Leen haar schouder. Om een of andere reden kon ze hem zo goed als niet meer bewegen. Alles deed pijn en ze kon er zelfs niet van slapen. Na een week pijnstillers is ze er echter van af.
We hadden ondertussen ook al te maken gehad met een oplichter die de camper wou kopen, maar dat hadden we al snel door. Ook een Duits koppel was zeer geinteresseerd, maar volgens hen scheelde er zoveel aan de auto dat het leek alsof het een oude roestbak was die elk moment uit elkaar zou vallen. Ach, ze wisten dat we een jong koppel waren en weinig van auto's af wisten dus het was een truck om de prijs zo laag mogelijk te houden.
Terug in Perth hebben we nog een dag in de stad door gebracht en hebben we de camper nog volledig moeten poetsen. Ook een heel werk met al die rode zand!! Nu bleek echter dat hij nog een nieuwe timing belt nodig had. Zo een ding gaat 150.000 km mee. Die er nu in lag zat er al 180.000 km in!!! In de garage stonden ze er van te kijken want als de riem snapt, kost het u een nieuwe motor!! We hebben 3/4e van onze reis dus echt superveel geluk gehad en ook nu hadden we dikke chance dat de auto de volgende dag gemaakt kon worden want de dag daarna werd hij verkocht aan een Tasmaans koppel. We hebben dan nog een auto moeten huren. We zijn ook nog naar Fremantle terug geweest. Heel ander zicht nu het geen toeristisch seizoen meer is! Aangenamer eigenlijk.
We zijn ons dus aan het voorbereiden op onze terugkomst. Vooral mentaal zal het enorm moeilijk zijn om afscheid te nemen van dit prachtige land en terug te keren naar de Belgische zomer!!

1. Claudia:
    2 augustus 2012
    Hoihoi!

Benieuwd naar jullie terugkeer en de vele verhalen... de Belgische zomer is niet te fameus, dus jullie hebben hier alvast niet te veel gemist ;-).

Tot binnenkort!
    Claudia en Koen