Coral Bay

18 juni 2012 - Coral Bay, Australië

Na een goede nachtrust met een zeebriesje en het zachte geluid van de oceaan zijn we verder gereden naar Coral Bay. We hebben weer heel wat kangoeroe's gezien en het blijven interessante beestjes. Na enkele spannende momenten waar bij we op een 1 baans zandweg tegenliggers moesten passeren kwamen we in Coral Bay. Dit stadje bestond toch wel uit 1 straat waar een winkeltje of 2 was, een caravanpark en een tankstation met 2 pompen. Maar ach, wij kwamen voor het fantastische strand en het snorkelen. Het water zag er met zijn helderblauwe kleur weer fantastisch uit!!  We stonden nog maar juist in het water en er kwam al een sting ray voorbij. Gewoon leuk zwemmend tussen de mensen door. Toen we eindelijk bij het koraal kwamen merkten we dat het kaartje niet in het fototoestel stak! Leen is dan terug gezwommen, maar ook Timmy kwam er uit. Blijkbaar was hij (alweer) vergeten zijn autosleutels uit zijn zwembroek te halen! De koralen waren hier echt immens groot en we hebben toch enkele speciale vissen gezien, vb een hele platte die zich over de grond voort bewoog. Toch speciaal wat moeder natuur allemaal te bieden heeft.
De volgende stad waar we heen zijn gegaan was Carnarvon. Groter dan Coral Bay, maar toch kleiner dan verwacht. Bovendien was het zondag en dus zo goed als alles gesloten. Het ligt ook al een heel pak meer naar het zuiden en we beginnen toch te merken dat het hier winter is. Er stond een felle wind, maar het was nog altijd beter dan de gemiddelde Belgische zomer! :-)
Ook 's nachts wordt het een heel pak frisser, dat zijn we niet meer gewoon.  Gelukkig dat de zon 's morgens de camper toch nog opwarmt. We zijn via een 4x4 track tot in Gnaraloo gereden. Opnieuw zo een ongerept strand met helder water en helemaal niemand daar! Alleen 's avonds zijn er nog een 4-tal boten terug gekomen van een dagje vissen. We hebben dan een slaapplaats moeten zoeken. Niet gemakkelijk want je mag er normaal niet kamperen omdat er toch een paar homesteads zijn. We hebben ons dan zo goed mogelijk verstopt en hebben ongestoord kunnen slapen. Toch spannend om elke keer zo een plaats te zoeken en hopen dat ze ons niet midden in de nacht wakker maken.