Cape Range NP met de schitterende snorkelplaatsen

15 juni 2012 - Cape Range National Park, Australië

Hoewel het er 's morgens nog wat regenachtig uit zag en er nog wat wolken waren, zijn we toch al verder gereden tot in het Cape Range NP. Gelukkig, want de zon is er toch nog goed door gekomen. We zijn naar Lakeside gereden, een van de bekendste en mooiste snorkelplaatsen van het park. Met de vinnen, het masker en het onderwaterfototoestel zijn we dan ten strijde getrokken. Het was er echt prachtig, maar we waren wel blij met de vinnen want we moesten ze constant gebruiken als je niet met de stroming pijlsnel naar de andere kant wou drijven. We hebben veel gekleurde vissen en koraal gezien en de foto's bleken naderhand ook nog heel goed gelukt te zijn! We hebben ook een 3 meter lange sting ray gezien die zich half onder het zand had verstopt. Op weg naar de slaapplaats hebben we ook nog heel wat kangoeroe's gezien. Een sublieme dag!
De volgende dag zijn we al vroeg gaan snorkelen bij Turquoise Bay. Een prachtige plaats met kristalhelder water en een zuiver wit zandstrand. Deze plek is zo bekend om de 'drift snork'. Dit houdt in dat je zo'n 200 meter van de ingang het water in gaat en je door de stroming laat meevoeren over al het koraal en de vissen. Je moet dan je handdoek (die je bij de ingang hangt) in het oog houden zodat je er op tijd uitkomt want anders kom je in een sterke stroming terecht die je mee naar zee voert. Dat is ook niet de bedoeling natuurlijk! De temperatuur van het water viel nog heel goed mee en alles was weer schitterend om te zien. Helaas hadden we enkel de voormiddag om te snorkelen. We willen langs de westkant van het park verder naar onder gaan en daarvoor moeten we Yardie Creek oversteken. Dit gaat enkel bij laagtij en dat was natuurlijk vroeg in de namiddag. Dat was ons toch gezegd en het was ook zo, alleen stond het water zooo laag dat we gewoon door de zand konden rijden. We zijn dan op deze enorm hobbelige weg veel kangoeroe's, geiten en schapen tegen gekomen. Ook heel veel hekken die Leen altijd open en dicht moest gaan doen. Maar ach, we hadden aan ene kant de ranges en aan de andere kant de zee en duinen, wie zijn we dan om te klagen?? Bij deze prachtige uitzichten hebben we dan ook overnacht.