Darwin en een 2e verjaardag down under

23 mei 2012 - Darwin, Australië

Vandaag staat er een wandeling op het programma naar de Sweetwater Pool bij de Edith Falls. Het eerste stuk ging weer steil omhoog maar daarna bleef het redelijk vlak. Toch hebben we een beetje afgezien. Het was echt heet en er stonden geen bomen, enkel laag gras. Een soort savanne met struikjes die toch ook heel wat schrammen hebben achtergelaten. Na nog wat geklauter over grote rotsblokken kwamen we dan aan de poel. Timmy heeft een (heel) frisse duik genomen maar Leen is er enkel met de voeten in geweest omdat ze dacht dat er misschien wel krokodillen zaten. De terugweg was nog meer afzien want het was enorm heet en we zaten zonder drinkwater. Maar we zijn toch aan de camper geraakt waar we de halve frigo aan drinken hebben opgedronken! Na een welverdiende douche zijn we verder richting Darwin gereden. Onderweg hebben we nog wilde paarden gezien. Leuk!

Darwin stelt eigenlijk niet veel voor. Een kleine stad met een klein afgebakend zwemstrand (omwille van krokodillen en kwallen de enige veilige zwemplek). Eigenlijk wel gemakkelijk want we kunnen alles te voet doen.  Die dag was het ongelooflijk heet en we voelden onze ledematen aan ons lichaam plakken. We hebben wat verkoeling gezocht in de bieb en hebben daar onze camper online te koop geplaatst. Jaja, we plannen de terugkeer al. 'S avonds zijn we dan nog ergens gaan eten voor Leen haar verjaardag. We hadden ook al een eerste sms gekregen voor de auto, maar dat waren oplichters. Het vorige koppel heeft ons hiervoor gewaarschuwd en we herkennen de signalen wel.
De nacht was enorm lang. Het was nog steeds broeierig warm en geen zuchtje wind! Ook nog eens een halve nacht vruchteloos op muggenjacht geweest en dus amper geslapen. We hebben dan een half dagje aan het waterfront door gebracht zodat we af en toe een duikje konden nemen. 'S avonds zijn we dan naar de nightmarkets geweest. Enorm druk, maar wel eens leuk. Veel eetkraampjes, maar ook lokale art, live muziek en entertainment. Een geslaagde avond dus.