Snorkelen naar zeepaardjes

8 april 2002 - Port Stephens, Australië

We zijn gereden tot In Nelson Bay bij Port Stephens. Hier zou het ideaal zijn om te snorkelen. We hebben ons dan geïnformeerd en zijn naar de eerste plek gereden waar er zeepaardjes te zien zouden zijn. Hoewel Leen het water toch iets te wild vond, heeft ze toch geprobeerd te snorkelen. Het duurde niet lang voordat ze het aan Timmy overliet. Ze had wel een snee van 3 cm opgelopen aan haar enkel. Timmy heeft lang gesnorkeld, maar helaas, geen zeepaardjes vandaag. Het water was ook iets te troebel om veel te zien. Wat wel een aangename verrassing was, was het langs ons door zwemmen van een 3-tal dolfijnen! We zijn op een andere plaats, niet zo heel ver, ook nog gaan zwemmen. Dit was in een baai en lekker rustig water. Ook hier zijn er enkele dolfijnen langs geweest. Superleuk om er zo ook nog eens bij te kunnen zwemmen.
De volgende morgen was er een minder aangename verrassing. We stonden bij een sportveld en hadden goed kunnen slapen tot een uur of 6. Toen sprongen de sproeiers aan en die kwamen natuurlijk recht op de camper terecht. Voordeel is wel dat we weer een zuivere voorruit hebben!  We zijn dan later op de dag naar een minder druk strand gegaan. Niet gemakkelijk want iedereen heeft vandaag vrij omwille van Goede Vrijdag en de Australiërs begeven zich dan altijd buitenshuis. Maar een goede strandwandeling kan geen kwaad. Ook weer een prachtig strand met schitterende uitzichten. Echt genieten in en uit de zee. Leen liever uit de zee want nadat ze vorige keer door een golf overspoeld en een stukje meegesleurd werd, werd ze nu meegetrokken en niet al te zachtaardig weer op het strand gedropt. Geen dolfijnen meer gezien. Het zal veel te druk zijn met al die mensen, boten en jetski's. Bij het zoeken naar een slaapplaats zijn we in het State Forest nog een opossum tegen gekomen die het wel leuk vond om van links naar rechts en terug voor de camper te blijven lopen. Uiteindelijk hebben we hem toch voorbij kunnen steken en hebben we nog een prachtig slaapplekje gevonden.