Tauranga - Mt. Maunganui

9 december 2011 - Tauranga, Nieuw-Zeeland

Vandaag zijn we van Hot Water Beach naar Tauranga gereden. Weer een lange kronkelweg door de bergen. Hier aangekomen, het was ondertussen middag, zijn we de Mt. Maunganui gaan beklimmen. Het zou een wandeling van 40 minuten zijn met een gemiddelde stijgingsgraad. Wij vonden het anders toch meer als gemiddeld! Flink omhoog en dat zo goed als de hele weg. Gelukkig hadden we een fantastisch uitzicht onderweg. Ook boven aangekomen, al dan niet puffend, was het 360 graden uitzicht enorm mooi. De haven, de stranden waar geen toeristen komen, de bergen , ...

Daarna de tocht terug naar beneden, dit ging al een heel stuk vlotter!! Daarna zijn we nog even op het strand gaan liggen. Goed ingesmeerd want we zagen al rood van de vorige dagen, zelfs een toevallige passant zei het al tegen ons. Op het strand was het te warm, maar in het water te koud. Dus maar verder gereden naar onze volgende stop: Rotorua. Een motel gevonden met internet, dus eindelijk onze blog bijwerken. Jammer genoeg kunnen we er nog geen foto's opzetten hoewel we er al megaverl hebben getrokken!!