Vertrek Frankfurt

2 december 2011 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal!

Hier ons eerste berichtje vanuit Nieuw-Zeeland. Na een lange en vermoeiende reis zijn we goed en wel aangekomen. We zijn op 30 november 2011 om 4 uur `s morgens opgestaan. Rond 5 uur zijn we met de wagen vertrokken naar de luchthaven in Frankfurt. Daar hebben we nog een laatste keer op Europese bodem ontbeten met onze ouders en Timmy zijn peter. Daarna zijn we gaan inchecken. Onze rugzak werd meteen al aan de kant gehouden omwille van een (kinder)schaartje. Na controle mochten we dan toch door, MET schaartje. Op de vlieger hebben we nog een uur moeten wachten op vertrek. Eerst was de wagen om het vliegtuig naar de startbaan te trekken kapot, daarna was er nog een technisch probleem en daarna nog moeten wachten tot de baan vrij was. Uiteindelijk toch kunnen opstijgen. Op deze vlieger heeel weinig geslapen en veel film gekeken.

Aangekomen in Vancouver hebben we terug de bagage moeten ophalen en inchecken. Daarna opgefrist, eerste mails naar thuis gestuurd en op Canadese bodem buiten rondgelopen. Opnieuw inckecken. Hier mocht de rugzak gewoon door, maar moest Leen een extra controle ondergaan in een machine (bleken gelukkig haar schoenen te zijn) Na ongeveer 4 uur wachten ook de tweede vlieger opgestegen. Duur: 14 uur.  Hier gelukkig toch een aantal uur kunnen slapen. Gelukkig, want we waren al 24 uur wakker.

Uiteindelijk zonder problemen aangekomen in Auckland. De bus naar het hotel genomen om de koffers af te zetten. Daarna op zoek naar een huurauto. Niet vergeten te eten natuurlijk en daarna de Skytower bezocht. Mooi 360 graden uitzicht over de stad en de haven. Om half 5 in slaap gevallen in de kamer.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade