Happy Newyear vanuit Sydney!!!

1 januari 2012 - Sydney, Australië

Happy Newyear!!!

We hebben 'oud en nieuw' gevierd bij Sydney Opera House waar elk jaar het spectaculaire vuurwerk is! echt super! We zijn 's morgens (31ste) gaan ontbijten, broodje kopen voor tijdens het wachten en dan naar the Opera House. Hier waren we eigenlijk al te laat want het hele plein wa vol en er werden geen mensen meer toegelaten. Toch nog in een rij gaan aanschuiven, want we zagen af en toe mensen buitenkomen. We dachten dus: als er mensen buitenkomen is er opnieuw plaats voor nieuwe mensen!!

Een uur staan aanschuiven, want de logische redenering wordt dus hier niet gebruikt! Echt niet leuk, het was superdruk, de mensen waren voortdurend aan het duwen, de zon brandde vreselijk (er waren mensen die een paraplu bijhadden om zich tegen de zon te beschermen) en heel af en toe lieten ze er iemand in. Gelukkig werd er na een tijd toch weer mensen binnen gelaten. En wij waren er bij!! Het wachten heeft dus geloond!! Gelukkig, want op andere, minder goede plaatsen moest je betalen. We zagen dat er nog veel plaats was, maar daar mocht niemand gaan zitten omdat het voor ambulances en politie ed moest vrijgehouden worden. Op de trappen was ook nog plaats, maar daar zagen we niks van de brug. Dan maar ergens tussengewrongen waar we zowel de brug als het water konden zien. Lang moeten wachten (we waren rond half 4 binnengeraakt) maar er was een leuk koppel dat langs ons zat waar we wat mee gebabbeld hebben. Zij zeiden ons dat we echt goede plaatsen hadden omdat hier het beste uitzicht was op al het vuurwerk. Een hele hoop mensen, in bikini, met truien, verkleed, je kan het zo gek niet bedenken of je zag het daar.

Dan om 9 uur was het eerste vuurwerk. Voor de kinderen uiteraard, maar het was al een spektakel op zich. Er werd ook al afgeteld en het vuurwerk was ook groots en spectaculair. Wat moest dat wel niet geven om middernacht??? Er werden ook dingen geprojecteerd op de 2 grote pilaren van de brug. Het thema van dit jaar was: Time to dream. Dit werd in 16 verschillende talen geprojecteerd en het Nederlands was erbij! Chique! Evenals het 'welkom in Sydney'.

Terug op de grond gaan zitten, beetje eten, drinken, meeuwenstront van Timmy zijn broek afvegen (ze hadden alle plaats, maar ze kiezen Timmy er weer uit!!) en dan was het eindelijk zover! Nog 10 seconden!! En toen.... WAUW. We wisten niet waar naar te kijken! Op de Harbour bridge, op het water, achter het Opera gebouw, op de daken van de appartemten, alle boten waren met lichtjes omhuld, ... Echt super om mee te maken! Eens het vuurwerk gedaan was (zo'n 15 min) pakte iedereen zijn spullen en ging naar huis. Wat een mensenstroom! Een hoop vuil bleef achter, maar dat zou morgen waarschijnlijk al zijn opgeruimd.

Deze morgen om half 9 opgestaan want we hebben onze vlucht naar Perth om 13.15h. Nog een broodje uitgehaald en raar maar waar, ... een heel deel winkels waren al gewoon terug open! Zo wordt Nieuwjaar hier dus gevierd!

Een heel leuke ervaring, en hopelijk zet zich dat de komende 6 maanden verder!

1. Claudia:
    1 januari 2012
    Gelukkig nieuwjaar Leen en Timmy!

Leuk om jullie verhalen te lezen en zo jullie reis mee te kunnen volgen... geniet van jullie grote avontuur!

Groetjes Claudia en Koen
  2. Anita:
    1 januari 2012
    Leen en Timmy,een heel gelukkig nieuwjaar en geniet van jullie verblijf in Australië.Blijf foto's maken en verslagjes schrijven zodat we mee kunnen reizen.Anita
  3. Lieve:
    3 januari 2012
    Gelukkig Nieuwjaar! Toch al veel beleefd als ik jullie verhalen lees (en hoor). Ik kijk al uit naar de volgende foto's! xxx
  4. Daniel:
    6 januari 2012
    Timmy, Leen, Gelukkig Nieuwjaar!
  5. leentje:
    8 januari 2012
    Hey Leen & Timmy

Een gelukkig nieuwjaar !!!!

De eeuwige vrijgezel