Het laatste stukje Queensland

12 mei 2012 - Cairns, Australië

Het is moeilijk om hier in het noorden van Queensland een leuk strand te vinden. Ofwel is de zee helemaal teruggetrokken ofwel zitten er krokodillen en wordt het afgeraden om te zwemmen. Ja, daar zullen we ons toch maar aan houden he!

We hebben de laatste dagen veel gereden, maar zijn uiteindelijk toch in Cairns geraakt. We zullen aan de lange afstanden moeten wennen, want de rit naar Alice Springs en verder naar Darwin zal ook niet min zijn! Cairns zelf is eigenlijk een kleine maar propere stad. Niet veel te beleven tenzij je het Great Barrier Reef wilt verkennen, maar dat hebben we al gedaan. Er waren wel wat souvenierwinkels, veel eetgelegenheden en infokantoren voor backpackers We zijn dan ook niet langer dan noodzakelijk in deze stad gebleven. We hebben er het onderhoud van de camper gedaan, hebben er nieuwe banden op laten leggen en hebben het sterretje in de vooruit laten maken. Helemaal gereed dus voor onze trip door het ruwere Northern Territory.
Richting NT zijn we in Queensland nog even gestopt bij de Atherton Tablelands. Een laatste keer de benen goed inspannen voordat we enkele dagen met enkel rijden zullen doorbrengen. Eerst een wandelingetje langs de Peterson Creek waar we een platypus hebben kunnen zien van dichtbij. Met onze nieuwe camera hebben we nu ook goede foto's kunnen maken. Er zouden hier ook boomkangoeroe's zitten, maar die hebben we helaas niet  gezien. Vervolgens naar de Curtain Fig Tree. Een hele hele brede en hoge boom waar de takken zo naar beneden hangen dat het een gordijn vormt voor de stam. Echt immens. Dan naar de Millaa Millaa Falls. Een mooie en hoge waterval met een grote, maar voor ons te frisse, zwempoel. Hoewel het miezerde zijn er toch mensen gaan zwemmen. Maar we weten dat we nog verschillende zwempoelen gaan tegenkomen. We zijn dan ook nog bij de Zillie Falls, de Ellinjaa Falls en de Millstream Falls gestopt. Deze laatste is de breedste waterval van Australië en breed was hij wel! Onze laatste actieve dag in Queensland zat er op