Hello Northern Territory!

15 mei 2012 - Alice Springs, Australië

Na een goede nachtrust op een gratis camping stonden we 's morgens verrast te kijken naar de vele auto's die erbij waren komen staan. Tja, nu was het daar toch geen rommelmarkt zeker! Niet groot, maar wel eens leuk om rond te wandelen. Vervolgens onze tocht naar het noorden begonnen. Heel veel rijden, maar ook weer veel gezien: roofvogels, kangoeroe's, slangen, kikkers, hele grote en dikke (maar ook dode) zwijnen. We hebben ook over de staart van een slang gereden. Hij rolde zich heel langzaam op, in het midden van de weg. Klaar om te sterven. We hebben ook nog een stuk in het donker gereden en zijn toen nog 2 uilen tegen gekomen. Het leken wel sneeuwuilen. Eentje is nog bijna tegen de camper gevlogen. Alles behalve saaie rit dus!
De volgende dag een korte tussenstop bij Mount Isa, de laatste stad voor de grens met het NT. Nog even de tank vol gegooid en er weer vandoor. Over de grens hebben we de klok weer een half uurtje achteruit moeten zetten. We zijn dan een zandweg ingedraaid die een stuk naar Alice Springs zou moeten afsnijden. Vandaag hebben we een soort emoe gezien. Veel kleiner en blijkbaar kan het ding ook vliegen. Nog wat roofvogels en andere vogels, enkele muisjes, veel runderen over de weg en zelfs een wilde kameel! We hebben 's avonds zelfs een aanrijding gehad met een jonge stier. We stonden stil om de koeien en stieren rustig te laten oversteken, maar de jonge kalfjes weten nog niet goed wat doen als er een auto afkomt. Nu ja, dit stiertje was al enkele keren op en af gelopen en besloot toen maar om in volle vaart tegen de camper te lopen. We hebben een push-bar van voor en aangezien het nog een jong diertje was, hadden wij geen schade. Het stiertje zelf zal wel serieuze koppijn hebben gehad, maar het besefte toch dat het beter was aan de kant te gaan staan.
Toch heerlijk zo in de outback kamperen. Niet gestoord worden, op de achtergrond nog wat runderen die de weg oversteken,... We zijn ook een groepje wilde paarden tegen gekomen en zijn vaak door Aboriginal gebied gereden. Jezus, die Aboriginals zien zwart! Maar ook vriendelijk want ze staken toch hun hand op. We zijn dan aangekomen in Alice Springs. Hier is het echt een combinatie van blanken en aboriginals. Alles is er wel duur, ook de diesel en we moeten hier 2 keer tanken. Bovendien ligt de temperatuur 's nachts rond het vriespunt en dat hebben we gemerkt!

1. An:
    7 juni 2012
    Fijn om nog eens wat berichtjes te kunnen lezen :), is een leuke afwisseling hier op het werk ;).
    Jullie kunnen jullie nog steeds goed bezighouden precies, houden zo. En vooral genieten, want nu begint de tijd toch op te korten he!
    En de volgende twee weken zitten wij in hetzelfde schuitje, want dan gaan wij er ook nog eens tussenuit!

Groetjes, An