We zijn nu officieel met 3!!

8 april 2012 - Port Macquarie, Australië

We zijn weer een aantal kilometers verder noordwaarts gereden tot in Port Macquarie. Hier gaan we naar het koalahospitaal. Veel info over wat je moet doen als je een gewonde koala of een joey vindt, hoe het hospitaal werkt, hoe koala's leven en natuurlijk ook enkele verhaaltjes over koala's die ze daar hebben verzorgd. De meeste kunnen ze terug vrij laten als ze zijn hersteld of als de joey's groot genoeg zijn. We hebben er natuurlijk ook een aantal koala's gezien, maar niet veel (gelukkig eigenlijk). Natuurlijk waren we door al die verhaaltjes en foto's een beetje verkocht geraakt aan die diertjes (voor zo ver dat nog niet was) en we hebben er eentje geadopteerd: Kooloonbung Paula!! Ze werd als Joey in november 2011 gevonden. Een klein pluizig bolletje langs de kant van de weg, helemaal verslapt, uitgedroogd en zonder moeder. Ze is er weer bovenop gekomen en ze hebben haar al kunnen vrij laten. We zouden graag een foto van haar op de blog zetten, maar alles wordt met de post naar België gestuurd.
In Coffs Harbour hadden we een rustig dagje aan het strand gepland. Het was een prachtige dag: lekker warm en zonnig. Maar onderweg in de auto zagen we dat het weer aan het omslaan was en niet veel later vielen de eerste druppels al uit de lucht. We zijn dan een winkelcentrum binnengevlucht waar we toch een hele tijd hebben vastgezeten. Het was echt aan het gieten en de plassen water werden groter en groter. Bovendien waren veel winkels gesloten omdat het Paasmaandag was. Toen het eindelijk stopte met regenen was het al donker en dus tijd om een slaapplaats te zoeken.
De afgelopen dagen hebben de engeltjes precies wel veel gedronken als we al die druppeltjes bezien die ze hebben laten vallen. We hebben regelmatig stevige regenbuien gehad, maar af en toe ook zon. Het leuke is wel dat het helemaal niet koud is en we dus gerust nog in onze zomerkleren kunnen rondwandelen en af en toe een lekker ijsje naar binnen kunnen spelen.  We zijn dan uiteindelijk in Tweed Heads aangekomen. Blijkbaar loopt de grens met Queensland door dit stadje. Je kan dus de auto in NSW parkeren en in Queensland gaan winkelen! We zijn dan in de dagen erna enkele keren de grens over gestoken. Zo zijn we naar Springbrook geweest waar een NP ligt. We hebben weer enkele schitterende wandelingen gedaan. Zo zijn we naar de Twin Falls gewandeld. Prachtige wandeling langs vele kleine watervallen die we hebben moeten oversteken, er achter door moeten wandelen, tussen nauwe rotsen door, ... Het was heerlijk, ook al hebben we de regenjas nodig gehad. We hebben ook een blauw-witte kreeft gezien in het bos hoewel er zo direct geen water in de buurt was. Klinkt ongeloofwaardig en het was ook een heel raar zicht, maar we hebben er een foto van. We wouden ook nog de Purling Brook Falls zien. Hier hebben we de helft van kunnen doen omdat het daarna afgezet was wegens een landslip. Maar het was toch weer meer dan de moeite waard en we hebben weer prachtige dingen gezien.  De waterval was schitterend en het was heerlijk wandelen in het rainforest waar we toch vrij goed beschut waren tegen de regen. Een laatste wandeling ging naar de Natural Bridge. Hier verdwijnt de waterval in een grot. We konden de waterval langs boven zien verdwijnen en dan verder wandelen tot in de grot waar we de waterval zagen neerkomen. De wandeling was niet zo heel mooi omdat het een aangelegd en geasfalteerd pad was. Al bij al een prachtige dag gehad en zo een 12 km afgelegd.