Brisbane en de Sunshine Coast

15 april 2012 - Brisbane, Australië

De volgende grote stad na Sydney is het veel minder drukke Brisbane. We zijn er ook nog op zondag dus het verkeer viel heel goed mee! Het weer heeft zich deze morgen ook nog gedragen, maar wat wil je, alles is er de afgelopen dagen en nachten uit gevallen. Het eerste dat we tegen kwamen waren een soort lifestyle markets met wat chiquere kleding, juwelen, ... Stelde niet veel voor eigenlijk. We kwamen echter wel direct uit bij Streets Beach. Een strandje met water, lifeguards en een waterspeeltuintje voor de kleintjes midden in de stad!! Bedoeling was om hier eventjes te zwemmen en te zonnen, maar daar stak het weer toch een stokje voor. Tot nu toe was het nog droog, maar even later viel er weer heel wat water uit de lucht. We hebben dan in South Banks nog even rondgewandeld en een superlekker ijsje gegeten. Ook al regende het buiten, het blijft hier warm en een ijsje gaat er altijd wel in! Indruk van Brisbane: leuk, mooi, rustig, sfeervol maar duurder dan Sydney.
We rijden via de Sunshine Coast weer verder naar het noorden. Het weer is beter dan de afgelopen dagen, maar aan de stranden hangen overal borden dat het niet aangeraden is om daar te zwemmen. In Mooloolaba was het dan wel beter om te zwemmen. We zijn hier dan naar het strand gegaan en direct de zee in. Het was warm (28 graden) en het zeewater (23 graden) was heerlijk! We waren echter juist op tijd terug want 10 minuten later vielen de eerste druppels alweer. Door al die regen zitten er op veel plaatsen ook weer kikkers. Brrr, deja-vu!
Aangezien er voor de komende dagen wisselvallig weer wordt voorspeld zullen we van de Sunshine Coast enkel kunnen genieten vanuit de auto. We hebben de tijd niet om hier lang te blijven rondhangen. Ach ja, Queensland is nog groot en het weer zal heus wel beteren. We zijn verder gereden tot in Noosa Heads. Het is geen weer om aan het strand te liggen, maar ideaal om te wandelen. In het Noosa NP hebben we een leuke en mooie wandeling van 7 km kunnen doen. Het eerste deel door bos en bush, het tweede deel op het strand langs het water en het derde deel door het bos langs het water. Prachtige uitzichten, rustige niet al te vermoeiende wandeling en heel veel surfers. O ja, er is weer een zonnebril van Timmy gesneuveld. Deze keer had Leen hem op gehad en met de bril uit de rugzak te nemen is het kader gebarsten. We zijn de tel al kwijt hoeveel zonnebrillen we al hebben gehad.

1. An:
    4 mei 2012
    30 worden in Australië, er zijn slechtere plaatsen he :) Gelukkige verjaardag, en ik ben benieuwd naar de volgende avonturen!
  2. mama Timmy:
    4 mei 2012
    proficiat met je verjaardag. We hadden vanmorgen al een berichtje gestuurd, maar weten niet of je het gekregen hebt. groetjes en tot de volgende keer
  3. Eveline:
    Hallo avonturiers,
    Zo te lezen gaat de reis zeer vlotjes verder :-)

Een hele gelukkige verjaardag Timmy!
    Geniet er nog van met volle teugen
  4. loos Jan:
    Timmy

Proficiat met je 3O ste verjaardag maak er nog een fijne dag van,samen met Leen.

Groetjes.

Jan en Marie=Louise. grotstraat 84.
  5. Lisette en Jef Verslegers:
    Dag Timmy,
    nog een heel gelukkige verjaardag, toch speciaal zo 30 worden.
    Geniet er samen van.
    groetjes,
    Lisette en Jef
  6. Ruben en Cindy:
    23 mei 2012
    Hey Leen, Ook voor jou vandaag een gelukkige verjaardag! Geniet ervan, maar dat zal daar wel geen probleem zijn! Laat je maar eens goed verwennen door Timmy ;-)
    Groetjes Ruben en Cindy