Dolfijnen en schildpadden

18 april 2012 - Tweed Heads, Australië

We hebben al enkele mooie dagen gehad hier in Queensland. Het is echt super mooi weer. Heldere hemel en vooral warm!! We zijn naar Rainbow Beach gereden waar we eerst van plan waren om de ferry naar Fraser Island te nemen. Dit was toch niet zo goedkoop (extra betalen voor de auto en nog eens 40 dollar (maandbedrag en dus niet per dag) om een permit te verkrijgen om op het eiland te mogen rijden). We hebben dit dus niet gedaan en sparen het geld om naar het Great Barrier Reef te gaan. We hebben in de buurt van Rainbow Beach dan een boswandeling naar een meer gedaan. Daarna hebben we onze route voor Queensland nog eens bekeken toen er plots iemand langs ons stond die ons een pakje fish and chips aanbood. Hij had te veel gekocht en bood ons dat nu aan. Dat laten wij natuurlijk niet liggen he!! We zijn dan vroeg gaan slapen want morgen moeten we ook vroeg op om naar de dolfijnen te gaan in Tin Can Bay.
Een prachtige dag. Niet alleen het weer was stralend maar het was ook schitterend om de dolfijnen zo dicht bij te hebben zwemmen. We konden met de voeten en een hand in het water en de dolfijnen zouden zelf naar ons toe komen. En dat deden ze dan ook!! Echt machtig!! Er waren er die dag 2 dolgijnen die in kwamen voor het voederen: Patch en Mystiek. Leen was helemaalweg van de beestjes en we hebben dan een visje gekocht dat Leen aan de dolfijn mocht voederen. Ze lagen rustig langs de begeleidsters en kwamen zelf de vis uit je hand halen. Jammer dat het water een beetje troebel was want anders hadden we ook enkele mooie onderwaterfoto's gehad. Nu ja, we zijn al blij dat we het zo hebben mogen meemaken! We zijn dan verder gereden naar Woodgate Beach. In het NP hebben we dan een kangoeroe gezien met een baby vanuit die uit de buidel aan het meekijken was. We hebben er een foto van. Echt uniek om zoiets in het wild te zien en te kunnen fotograferen. Onze dag kon niet meer stuk. We zijn dan het strand opgereden en hebben er een leuk plaatsje uit gekozen om te zonnen en te zwemmen. Heerlijk dat water! En het strand voor ons alleen! In de late namiddag zijn we dan nog verder gereden naar Bundaberg. Hier gingen we speciaal naar toe om de schildpaddenkolonie te zien die er elk jaar komt om eieren te leggen. Je kan dan de kleine schildpadden iver het strand zien gaan richting zee om met mama de golven in te duiken. Het zouden van die reuze schildpadden zijn, maar helaas voor ons waren we een 2-tal weken te laat. Echt jammer!!
Het weer blijft hier fantastisch. Het is overdag zo'n 28 graden en dus heerlijk om naar het strand te gaan. Daarom zijn we dan ook naar het kleine stadje 1770 bij Agnes Waters gereden. Hier was het vooral een surfstrand, maar meer dan plaats genoeg! Timmy heeft hier 's avonds nog een frisse duik in zee genomen. Zenuwen voor het paardrijden morgen wegspoelen??
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade