Onze eerste week

20 januari 2012 - Monkey Mia, Australië

Deze morgen heerlijk ontbeten in het zonnetje! Met de kampeerstoeltjes voor de auto voelden we ons echte vakantiegangers. De eerste nacht toch vrij goed overleefd. We staan elke morgen rond half 8 op omdat het dan al te warm wordt in de camper. Meteen short en open bloesje aan en als we buitenkomen de zonnebril op. Maar ja, wat wil je als het overdag 35 graden is!!
Van Cervantes ging het richting Badgingarra waar we een wandelingetje hebben gedaan . Dan verder naar het noorden zijn we op een verlaten strandje gestopt. Heerlijk, wit strand, blauwe zee en niemand anders in de buurt!!
Via Geraldton en Rockhampton naar Horrocks gereden. Hier gingen we voor de eerste keer met de auto het strand op. Hier hebben we ook voor de eerste keer pelikanen gezien. De eerste meters op het strand gingen goed, maar bij het terugkeren kwamen we vast te zitten!! Serieus vast! Dus maar beginnen graven, met de schup, de handen, de banden slapper gelaten en we hebben zelfs de krik geprobeerd maar niets hielp. Het was enorm heet en de zee kwam steeds dichter bij. Timmy is dan maar hulp gaan zoeken. Niet gemakkelijk want we zaten een heel stuk van de hoofdweg, maar uiteindelijk, voor Leen leek het wel een eeuwigheid, kwam er hulp. Ze wisten al meteen te vertellen dat de bandendruk veel te hoog was. Een goede les voor de groentjes!! Eens eruit konden we er toch al mee lachen.
Verder gereden naar de Pink Lake waar het meer een roze kleur heeft. Dan ging het richting Kalbarri NP. Hier hebben we ons voor het eerst gedoucht met de solar douche. Klinkt chique maar het is maar gewoon een zwarte zak met water die je in de zon hangt aan de camper en als het water warm is kan je douchen! De volgende dag zijn we dan Kalbarri NP gaan ontdekken. Eerst naar het voederen van de pelikanen geweest, maar helaas voor ons waren ze op vakantie. Veel te zien: Nature's window, gorges (niet in geweest want hier is het nog 10 graden warmer dan uit de gorge), verschillende lookouts, ... Het avondeten was ook wat moeilijker want de gasfles was leeg, dus hebben we het pannetje voor de pasta maar gewoon op de BBQ gezet!
Van Kalbarri gaat het naar Shark Bay. Nog gestopt bij de overweldigende stromatolieten en bij Shell Beach waar het strand bestaat uit duizenden kleine schelpjes. Prachtig om te zien! In Shark Bay ging het naar Monkey Mia waar de dolfijnen dagelijks aan het strand komen om de toeristen te groeten. Maar het geluk was niet aan onze zijde en die dag dus geen dolfijnen. Dan maar het Francois Peron NP gaan verkennen met de 4WD. Dit ging gelukkig goed!! Ook hier hebben we heerlijk gezwommen in een heldere en warme zee. Zelfs even gesnorkeld. Op de enigste weg die door dit park loopt, hebben we nog bijna een emoe aangereden! Het scheelde echt maar een haar! Hij kwam ook uit het niets opgedoken en spurtte heel verschrikt terug de bosjes in. Verder op zijn we nog groepjes emoes tegen gekomen, soms zelfs tot 8 stuks! Deze bleven gelukkig een heel stuk van de auto af.
De volgende morgen nog maar eens gewacht op de dolfijnen. Nu waren er 2 jonge dolfijnen, maar ze zijn niet dichtbij geweest omdat hun moeder er niet bij was. Ach ja, dat zal voor de terugweg zijn. Nog even gaan zwemmen in de Little Lagoon waar opnieuw prachtige uitzichten waren over het turkooizen water. Bij Eagle Bluff nog gestopt om naar de marine life te kijken vanop een wandelpad. Hier hebben we kleine haaien gezien en een schildpad!  Van hieruit gaan we terug naar Perth om dan via het zuiden, oosten en noorden terug te komen naar het westen. Van Shark Bay ging het richting Murchison waar het blijkbaar ferm geregend had! Er werd ons aangeraden om niet verder naar het zuiden te reizen omdat ze nog meer regen verwachtten en de weg wel eens overspoeld zou geraken. Dus maar op de camping gebleven, ook niet zo leuk aangezien ze door de vele regenval met een kikkerplaag zaten!! Vooral de wc en douches waren vreselijk! Zelfs onder de wc bril zaten ze!! Gelukkig is de camper kikkervrij gebleven en zijn we 's morgens verder kunnen rijden naar  Geraldton. Bij de zonsondergang aan het water nog gegeten en terug de bush in om te overnachten. Onderweg zijn we moeten stoppen om een blaastest af te nemen. Duurt niet zo lang als bij ons. De test was positief! ... voor ons, dus we mochten verder. Ze voorspellen in het hele westen onweer en hevige regenval of op zijn minst kans op. Hopelijk blijven we hiervan bespaard.

1. An:
    22 januari 2012
    Ziet er zalig uit daar. En fijn om nog eens iets van jullie te horen! In België beleven we niet zoveel ;). Enkel elke dag gaan werken, en in het weekend op de bouw bezig zijn :).
    Amuseer jullie daar nog, en ik kijk al uit naar het volgende verhaaltje om jaloers op te worden ;)
  2. Erik Colaers:
    24 januari 2012
    Hoi Leen en Timmy,
    wat een mooie avonturen daar Down Under en 't is te zien dat jullie je amuseren. Om jaloers op te worden!!!

Blijf vooral jullie verhalen en foto's doorsturen, zodat we kunnen blijven watertanden.

Vele groetjes,
    Erik