De stranden langs de oostkust

24 maart 2012 - Kiama, Australië

Hallo allemaal!

Een hele tijd geleden, maar er komen weer wat verhaaltjes aan. De oostkust is heel mooi, maar ook moeilijker om gratis internet te vinden. We zijn dus verder richting Sydney aan het rijden. Op de planning stond een tussenstop in Jervis Bay waar het mooi zou zijn om te snorkelen. Helaas werkte het weer niet zo heel goed mee, een beetje te fris voor in het water. We hebben op Hyam's Beach dan maar een strandwandeling gemaakt. We vallen in herhaling, maar het waren weer een aantal heel mooie uitzichten. Tijdens de wandeling kreeg Leen opeens pijn aan haar teen. Er had iets haar gestoken en we hebben er nog iets kunnen uithalen. Aangezien haar hele voet vol zand hing konden we moeilijk zien wat het was. Het deed nog een beetje pijn, maar het viel mee. Tot we 's avonds nog een kleine wandeling wilden maken. Toen kon ze er niet meer goed op steunen. Haar teen was ook rood en dik geworden en als het de volgende dag niet beter zou zijn, zouden we naar het ziekenhuis gaan.

De volgende dag ging het al wat beter met de teen van Leen ;-) Het deed nog af en toe wat pijn, maar de zwelling was verdwenen. We zijn dan naar Kangaroo Valley gereden om te gaan wandelen naar de Fitzroy Falls. Een mooie, maar vermoeiende wandeling. Een beetje regenwoud in de bergen. een beetje omhoog, dan weer omlaag, over riviertjes en mooie uitzichten over de vallei en de waterval bij de lookouts. En vooral: rustig, niet al te veel volk. We zijn ook dichter bij de waterval geweest en het was prachtig om te zien van hoe hoog het water naar beneden stort. Met de zon op het water leverde dat ook nog eens enkele regenbogen op. Het deed deugd nog eens in de natuur te wandelen. Na onze wandeling zijn we verder noordwaarts gereden tot in Kiama waar we naar de blowholes zijn gaan kijken. Het hele stadje was omgeven met de prachtige uitzichten op de oceaan. We hebben er zelfs een trouw gezien, zo gewoon op de heuvels vol groen met de brandende oceaan en het strand als achtergrond. Echt fantastisch om zo te kunnen trouwen...