Van de sneeuw naar de zon

23 maart 2012 - Ulladulla, Australië

De komende dagen willen we graag in de Snowy Mountains en het Kosciuszko NP gaan wandelen. We wisten dat een week of 2 geleden deze streek veel regen en enkele overstromingen gehad. Dus eerst maar nagevraagd of we hier konden geraken en of de wandelroutes nog in goede staat waren. De kortste weg was afgesloten, de gemakkelijkste was een heel pak extra km en dus hebben we de tussenweg maar geprobeerd. Deze ging niet naar de Snowy Mountains. Deze waren enkel via het Kosciuszko NP te bereiken. Om niet voor 1 of 2 wandelingen eerst helemaal naar boven te rijden, dan terug helemaal naar beneden om dan opnieuw dezelfde weg terug te gaan, hebben we dit stuk overgeslagen. Uiteindelijk hebben we het Kosciuszko NP ook niet gedaan omdat ze sneeuw voorspelden en echt warme kleren hebben we niet bij!! Bovendien hadden ze ons ook gewaarschuwd dat het toch wat gevaarlijk was. Een wandeling van 3 uur kon al snel eindigen in 7 uur afzien, vooral met de weersomstandigheden.
We zijn dan al verder gereden naar Canberra, de hoofdstad van Australië. We wisten dat er niet veel te zien was, maar de hoofdstad van dit prachtige land konden we toch niet overslaan? De stad was inderdaad niks in vergelijking met Perth, Adelaide en Melbourne. We zijn naar het Parliament House gegaan waar de senaat en de volksvertegenwoordigers zetelen. Er was overal security en scanningmachines. Aangezien het Timmy niet zo heel veel interesseerde is Leen op haar eentje de 'Chamber of Representatives' en 'Chamber of Senators' gaan bezichtigen. Overal camera's in de ruimtes terwijl de senators hun betoog deden voor de voorzitter. Een beetje zoals op de TV bij ons te zien is. Ze was er toch ook snel van terug. Nog een beetje rondgewandeld in dat enorm grote en mooie gebouw. We zijn dan naar de buitenwijkjes gereden om wat te shoppen. Leen heeft 2 paar mooie oorbellen gevonden, kangoeroe's en dolfijnen. Onderweg naar onze slaapplaats hebben we ook nog geprobeerd om een schildpad die midden op de weg lag te redden. We stonden al aan de kant en Timmy was al uitgestapt toen de auto achter ons hem had geraakt. De schildpad vloog 2 meter omhoog en kwam vrij hard neer. Alle hulp kwam dus te laat en we hebben hem dan aan de kant in het gras gezet.
De volgende dag was het best wel frisjes. We hebben een hele mooie weg door een prachtig bos/regenwoud afgelegd. De auto zat wel onder de slijk want het had 's nachts geregend. We zijn ook naar Pebbly Beach gereden waar de kangoeroes aan het strand komen. De oceaan was wat ruw, maar de kangoeroes waren heel rustig. Er waren weer enkele vrouwtjes met een dikke buidel, maar de kleintjes waren nog te jong om er uit te komen. De mannetjes en zwangere vrouwtjes lieten zich niet rap aaien, maar de rest van de groep wel. Heel leuk weer. Een Nederlands koppel zei ons ook dat we in de zee walvissen konden zien. Als er een grote golf kwam kon je de ruggen zien en soms kon je ze water zien spuiten. Leuk, maar we hopen ze nog van wat dichter te kunnen zien.

1. Jens en Stefanie:
    23 maart 2012
    Hoi Leen en Timmy,

We hebben al jullie verhalen al gelezen en volgen jullie op de voet. Het werd dan ook eens echt tijd dat we een reactie zouden posten. Het is allemaal superboeiend en door jullie uitgebreide verhalen is het precies alsof we er zelf bij zijn.
    Geniet nog van het vervolg van jullie tripje, we blijven jullie volgen.

Groetjes,

Jens en Stefanie
  2. brecht:
    2 april 2012
    Bedankt dat jullie nog aan mijn verjaardag hebben gedacht

Gr. Brecht
  3. Claudia:
    3 april 2012
    Hey Leen en Timmy

Bedankt voor jullie kaartje! Jullie verhalen hier blijven ook boeien, het is blijkbaar écht de moeite :-). Waarschijnlijk spijtig voor jullie dat het zo "snel" vlot...

Groetjes
    Claudia en Koen
  4. Martijn:
    9 april 2012
    Het is hier precies een tijdje stil?
    Het is daar te plezant aan het worden heb ik de indruk :).
    Wanneer plannen jullie de terugvlucht naar België?

Mvg,

Martijn
  5. Josée:
    16 april 2012
    Hallo Leen en Timmy, ben toch wel jaloers op jullie, want aan de foto's te zien en jullie verhalen te lezen hebben jullie een super leuke reis.
    groeten