Applausje voor ons zelf!!

26 april 2012 - Rockhampton, Australië

We zitten ondertussen in het Carnarvon NP en dus een stuk naar het westen van Queensland. Het is hier een stuk frisser maar dat is juist goed, want we hebben een lange wandeling voor de boeg. We kunnen nog in korte broek en open bloesje rondloprn dus ideaal om de 9 km naar Cathedral Cave af te leggen (en terug natuurlijk ook!) een schitterende wandeling waarbij we zo'n 12 keer dezelfde rivier moesten oversteken op de heenweg. In het begin ging dat nog goed met die grote stenen die als een brug waren gelegd, maar naarmate de wandeling vorderde lagen er minder stenen in het water  en ja, daar ging Leen haar linkervoet als eerste het water in! Vanaf toen was het 'stap-spletch-stap-spletch'. Gelukkig bleef Timmy niet achter en bij de laatste oversteek van de heenweg is ook hij uitgegleden. 1-1 dus! Maar dat droogt en het was ook wel de moeite waard want al de aboriginaltekeningen bij de Cave waren echt wel indrukwekkend. De tekeningen omvatten boemerangs, visnetten, wapens en wapenschilden, handen, hele armen,... Prachtig. Op de terugweg hebben we dan ook de zijwegen even gedaan. De eerste was the Art Gallery waar de aboriginaltekeningen nog adembenemender waren in een prachtige omgeving. De volgende was Wards Canyon. Bijna onbeschrijflijk wat we zagen. Een kleine waterval waar achter een open grot lag die omgeven was door prachtig groen met palmbomen waar de zon nog juist door kon piepen, een klein stroompje met helderblauw water dat wat verkoeling bracht. Precies het hartje van het regenwoud. Jammer dat we niet lang konden blijven want we wilden toch graag voor de donker terug zijn. Dat is ons ook gelukt, maar het is toch nog 1-2 geworden want ook Leen haar rechtervoet heeft afkoeling gezocht in de rivier! Dit was tot nu toe de meest avontuurlijke wandeling. We hebben de rivier veel moeten oversteken, we hebben over boomstammen geklommen, over zand  gewandeld en over stenen en hebben kangoeroe's en zelfs een zwijn gezien! Het was dus de hele 18 km wel waard!
Tijdens de rit terug naar Rockhampton werden we bijna van de baan gereden door een camion. Hier merkten we dan ook dat onze claxon niet meer werkte. 's avonds bleek dan ook dat de dashbordverlichting niet meer werkte en de volgende dag was de linker lamp vanvoor kapot. Jaaa, dat wordt een duur onderhoud!