Het ziekenhuis en krokodillengevaar

30 april 2012 - Mackay, Australië

Een rustig dagje waarop we de was gingen doen. Dat dachten we toch, maar zo rustig bleek het toch niet te zijn. We stonden rustig op een parking met de wasdraad gespannen om de kleren te laten drogen toen Timmy de camper in ging en opeens begon te vloeken. Ale, weer met zijn rug gestoten tegen het slotje boven de achterdeur. Aangezien hij toch pijn bleek te hebben is Leen maar eens gaan kijken. Het was niet zijn rug maar zijn hoofd en jawel, er stond een snap in waar bloed uit stroomde. Proberen uit te spoelen en het bloed te deppen. Volgens Timmy ging het wel en hij heeft even rustig in de camper gezeten. Na een uur zei hij toch dat hij hoofdpijn had en het bloedde nog een beetje. Leen heeft dan alle was opgeruimd en we zijn naar het ziekenhuis gereden. We moesten maar bij de spoed binnen gaan. Het duurde eerst nog een goed kwartier voor we waren ingeschreven en hebben dan nog een half uur moeten wachten voor ze ons konden helpen. Het bleek gelukkig toch niet zo erg te zijn dat het geplakt moest worden. Eens goed uitgespoeld en ontsmet en hij kon er weer mee door. Hij heeft nog wat hoofdpijn gehad, maar er de volgende dagen toch geen last meer van gehad. Een geruststelling voor de bezorgden onder jullie: hij doet nog altijd even gek, dus alles is ok!
We hebben ondertussen weer een hele afstand afgelegd en zitten in Mackay. Hier hebben we een dagje aan de Bluewater Lagoon gelegen. Een groot buitenzwembad met redders, een kinderbad, een glijbaan en nog een kleiner terraszwembad. Er zijn toiletten en douches, BBQ, shelters en banken en het beste van al, het is allemaal gratis! Gelukkig want het was heet en het frisse water deed echt deugd. We zijn ook nog eens bij wat stranden gaan kijken en wat zagen we bij heel veel parkings staan? Verboden te zwemmen wegens... krokodillengevaar! Een 100-tal meter verder bij een kleinere parking stond dan geen bord en Timmy dacht echt dat we hier gingen zwemmen. Dat zag Leen echter niet zo zitten!