Eungella NP en het circus

2 mei 2012 - Mackay, Australië

We gaan weer een stukje landinwaarts. Niet alleen wordt het hier wat droger en zitten er meer insecten, we zien ook weer meer kikkers! Het regent ook nog wel af en toe maar het blijft hier warm! Gelukkig, want er staan weer enkele wandelingen op het programma. We zijn via de Pine Grove Track en de Cedar Grove Track naar Sky Window gewandeld. Of ja, geprobeerd te wandelen want de helft van de tijd was het glijden door de slijk. Ook weer eens iets anders! We hadden bij Sky Window een mooi uitzicht. Wij stonden in de mist terwijl de vallei baadde in het zonlicht. Ook op de terugweg hebben we wat slippertjes gemaakt, maar we zijn zonder vallen bij de auto geraakt. Onze benen en schoenen zagen er wel niet uit, maar ach, bijzaak. We zijn dan verder gereden naar Broken River waar we eerst een wandelingetje hebben gedaan en dan bij de rivier platypus (vogelbekdier) zijn gaan spotten. Die beestjes laten zich niet rap zien en ze duiken heel snel terug het water in, maar we hadden geluk. We hebben niet alleen een stuk of 20 schildpadden gezien, maar hebben ook 2 vogelbekdieren gezien.
We zijn weer met een prachtig zicht op de bergen bij Finche Gorge opgestaan. Weer een wandeling op het programma. We zouden langs 2 watervallen komen waar we in konden zwemmen. De eerste waren de Araluen Cascades, maar het was nog vroeg op de dag en dus nog wat frisjes. Verderop en ook bergop, lag The Wheel Of Fire. We hebben wel een brede rivier moeten oversteken en het was zeker niet gemakkelijk. Wel leuk omdat veel mensen hier terugdraaiden en we de poel voor onszelf hadden! Het water was ijskoud maar vreemd genoeg deed het echt deugd om er in te zwemmen! In het water kon je dan naar de waterval zwemmen die vanaf de kant niet zichtbaar was. Bij het afdrogen kwamen we er achter dat er toch nog enkele beestjes ons vergezeld hadden in het water: bloedzuigers!! Het viel gelukkig toch mee. Na terug te zijn gewandeld door het regenwoud, langs de rivier en tussen de lianen, zijn we terug naar Mackay gereden. Na deze leuke dag hebben we er nog een fantastisch einde aan gebreid door naar het Great Moscow Circus te gaan! Dit was echt schitterend. We hebben 2 uur aan een stuk gegierd van het lachen, met onze mond open van verbazing gezeten en onze handen blauw geklapt. Echte atleten en artiesten zijn het! Messenwerpen (ook met vuur), trapezenummer, clowns, soort koordspringen op zo een dun balkje dat door 2 mensen wordt gedragen, trampoline springen, diabolo, mime, the cage of death,... Noem maar op. En allemaal hedendaagse muziek, het publiek werd betrokken, geluidseffecten,... Echt schitterend!!