Happy Birthday!!

4 mei 2012 - Mackay, Australië

Jaja, 30 worden in Australië, dat heeft toch ook wel iets! Het was een schitterende zonnige dag waar we op zoek zijn gegaan naar krokodillen in het wild. Ze zouden bij de rivier wel eens kunnen liggen opwarmen na de koudere nacht. Het is helaas niet gelukt, maar het was toch een spannende onderneming! We hebben nog naar internet gezocht, maar hier aan de Oostkust is het bijna overal betalen. Daarom dat we ook zo veel achter staan met de blog. We zijn ook gaan zwemmen in de heerlijk frisse lagoon van Airlie Beach.
We zijn nog eens een keertje weggejaagd van onze slaapplaats. We waren een straat ingereden waar de huizen wat verscholen lagen. We stonden op een klein grasveldje vlak naast het water. We lagen al in bed toen er opeens security bij ons stond. Stonden we toch niet in de rijke wijk zeker! Tja, daar hadden ze ons blijkbaar liever niet staan en we zijn dus moeten vertrekken. We hebben toch nog goed kunnen slapen en 's morgens zijn we op zoek gegaan naar een parking waar we de camper 2 dagen kunnen laten staan als wij naar het Great Barrier Reef gaan. Niet gemakkelijk een plaats te vinden want overal staat 'no camping' of is het duur betalen. Hoewel we niet in de camper blijven slapen (dat doen we in het Great Barrier Reef zelf) willen we het risico op een boete niet nemen. Uiteindelijk hebben we een plaatsje gevonden bij een afdeling van de politie. We hebben dit daar natuurlijk eerst nagevraagd anders zou het ook maar stom van ons zijn. We mochten hier staan maar moesten goed vanachter parkeren. Na al dit geregel zijn we nog aan de wandeling naar Swamp Beach begonnen. Na een lange en vermoeiende klim zijn we bij Mt Rooper op een prachtig uitkijkpunt uitgekomen. Daarna ging het weer bergaf tot aan de zee, maar het was laagtij en dus stond de zee veel te ver af. We hebben 's avonds nog de valiezen gemaakt voor onze Reefsleep van morgen en overmorgen. We kijken er enorm naar uit!!

1. Lieve:
    23 mei 2012
    Leen, een hele gelukkige verjaardag! De kussen krijgt ge wel als ge terug zijt zeker? :) Geniet er van!
  2. Claudia:
    24 mei 2012
    Een dagje te laat, met al dat bouwen... maar toch nog een hele gelukkige verjaardag Leen! Hopelijk heb je genoten van je dagje, maar daar moeten we niet aan twijfelen zeker?
    En ook voor Timmy nog een (hele) late gelukkige verjaardag! :-)