Van Pemberton tot Albany

30 januari 2012 - Albany, Australië

Gelukkig geen bosbranden gehad 's nachts. Toen we wakker werden was het wel wat bewolkt, maar heel erg vonden we dat niet. Zo af en toe eens een minder hete dag kan geen kwaad! Vervolgens onze weg verder gezet tot we op een splitsing kwamen. We konden niet naar links omdat daar werken aan de brug waren en rechts was eveneens afgesloten wegens bosbranden. Een heel stuk terug moeten rijden en dan maar besloten om via de Highway verder te rijden. Ontbeten in het Beedelup NP en te voet naar de watervallen. Hier was natuurlijk niet veel te zien aangezien de rivier zo goed als opgedroogd was. Dan maar een andere wandeling gedaan. Deze ging in het begin steil bergop en met de zon die er toch begon door te komen was het al snel zweten.  Daarna zijn we de Gloucester Tree gaan beklimmen. Een voormalig branduitkijkpunt op 60m in een boom. Via ijzeren pinnen al wentelend rond de boom kon je dit beklimmen. Zelfs Timmy heeft het gedaan!! Hij stond wel wat te trillen eens we boven waren, maar we waren alle 2 heel blij dat we het gedaan hadden want het was toch inspannend om tot boven te geraken. Je moet er echt wel arm- en beenspieren voor hebben. We hebben overnacht op een paar meter van een camping in Walpole. Hier bleef ook nog een jong Duits koppel overnachten en 's avonds hebben we gezellig wat verhalen en ervaringen uitgewisseld.

De volgende dag stond de Tree Top Walk op de planning. Vooraleer we naar daar reden zijn we nog naar de Giant Tingle Tree gegaan. Hier stonden veel oude en heel dikke bomen. Sommigen waren voor een groot deel uitgehold door bosbranden  en insecten, maar toch leven de bomen nog. De Giant Tingle Tree was zo dik en zo hoog uitgehold dat er bijna een heel geitje in kon (geitje als auto) we konden het met onze camper niet proberen omdat het enkel te voet bereikbaar was. Daarna naar de Tree Top Walk gegaan. Heel leuk om te doen zo wandelen tussen de toppen van de bomen! Alleen jammer dat het een metalen constructie was, maar eens helemaal boven aan het wandelen (toch weer 40m hoog) waren we blij dat het metaal was!  Daarna richting Albany. Hier was het echt wel fris: 21 graden maximaal en hetzelfde weer voor morgen!

1. An:
    30 januari 2012
    Ale, weer heel wat ervaringen en enkele prachtige foto's rijker precies! Bij ons heeft het vannacht voor de eerste keer gesneeuwd, dus die laatste zin zullen we maar met een korreltje zout nemen zeker ;).

Groetjes uit het vriezende Belgenland!!
  2. brecht:
    31 januari 2012
    het is er leuk zeker
  3. Klaartje:
    1 februari 2012
    Hey Leen en Timmy,
    Jullie hebben er al veel meegemaakt. We zijn echt jaloers op dat warme weer daar. 21 graden, maar dan negatief is hier de voelstemperatuur (of dat stond toch in de krant). We willen dus echt wel ruilen. Een opgedroogde waterval, vastrijden op een strand... Het klinkt leuk, we hebben dat met mama en papa ook ooit meegemaakt in Portugal. Ook lang moeten wachten op hulp, maar die is er gelukkig gekomen. Amuseer jullie nog en stuur ons eens een beetje van die zon en warmte op ;)

Groetjes...
    Klaartje en Wout