Swimming with dolphins!

15 maart 2012 - Melbourne, Australië

Jaja, het is eindelijk zover, we gaan met dolfijnen zwemmen! We zijn richting Sorrento gereden waar we dit kunnen doen. Via de Australian Explorer (een organisatie waar je over heel Australie attracties mee kunt boeken) hebben we een leuke cruise gevonden waar we eerst met zeehonden kunnen zwemmen en dan met dolfijnen. Klinkt heerlijk in de oren! Via het visitorcenter in Frankston hebben we naar Australian Explorer kunnen bellen om een boeking te maken voor morgen. Het zou nog 29 graden worden dus ideaal. Door de dag hebben we de bevestiging gekregen dat we morgen om 13.00h in Sorrento moeten zijn om te vertrekken. We kijken er enorm naar uit!

De rest van de dag hebben we gevuld met de blog bij te werken en winkeltjes met boeken af te gaan. We moeten toch in de buurt blijven rondhangen want we zitten maar een paar km van Sorrento af. 'S avonds weer een slaapplaats moeten zoeken, echt zoeken, want het was weer overal betalen! Gelukkig toch nog iets gevonden. Dicht bij de oceaan, waar we trouwens zagen dat het aan het bliksemen was. We konden het wel niet horen, dus het was nog ver weg. Wel, beter nu dan morgen!!

We zijn goed op tijd op gestaan zodat we nog alle tijd hadden om te ontbijten en tot Sorrento te rijden. Het heeft 's nachts wel veel geregend en het was nog altijd aan het regenen toen we opstonden. We waren dus blij dat we niet met de boot van 9.00h mee moesten want dan zou het waarschijnlijk zijn afgelast. We waren juist ons zwemkleren aan het aandoen toen de telefoon ging. Lap he!!! Ook onze boot is afgelast omwille van het weer. En we kunnen echt niet veel langer hier blijven om een nieuwe boeking te maken. Het had ondertussen ook al wel gedonderd, dus het was begrijpelijk dat het werd afgelast en we hadden het telefoontje eigenlijk ook wel verwacht. Toch blijf je dan hopen dat het door gaat. We besloten om nog 1 dag hier te blijven en we hebben een nieuwe boeking kunnen maken voor morgen. Het ging wel hetzelfde weer zijn als vandaag, maar we kunnen echt niet langer hier blijven. Dus... fingers crossed dat het morgen toch door gaat!!

We zijn dan nog in enkele stadjes de winkeltjes binnen gegaan en uiteindelijk de bieb. Het weer is er wel iets op verbeterd. Het is helemaal niet koud buiten maar af en toe is er nog een regenbui, ook al komt de zon er nu en dan toch ook door. Ze hebben hier winkeltjes die ze 'op shops' noemen. Hier verkopen ze vanalles, kleren, boeken, souveniers, ... En allemaal spotgoedkoop. We hebben hier een jeansbroek voor Leen gekocht voor 1 dollar!! Echt fantastisch hoe alles hier werkt. Ongelooflijk.

Nu nog wachten of het zwemmen met dolfijnen door gaat en dan kunnen jullie hier het hele verslag lezen!!

1. Josée:
    15 maart 2012
    Zal ook duimen voor jullie, want het is jullie van harte gegund om te zwemmen met zeehonden en dolfijnen. groetjes en tot binnenkort
  2. An:
    18 maart 2012
    En het is door gegaan heb ik gehoord? Dus we wachten op een verslag!